Rekrutacja do 15 kwietnia 2024

Misja

W Akademickim Liceum Ogólnokształcącym Sternik tworzymy przestrzeń, w której młodzi ludzie wzrastają intelektualnie, moralnie i duchowo. Wspieramy uczniów w dążeniu do dojrzałości i samodzielnego podejmowania życiowych decyzji, oferując wysoki poziom nauczania, możliwość wyboru własnej ścieżki edukacyjnej, zindywidualizowany tutoring akademicki oraz formację opartą na wartościach chrześcijańskich.

Akademickie liceum
  • dobra szkoła w dobrej lokalizacji
  • sieć 30 placówek w całej Polsce
  • wysoki poziom edukacyjny
  • wykwalifikowana kadra
  • dress code
  • Wybierz swoją ścieżkę
  • elastyczny wybór rozszerzeń
  • akademicki system oceniania
  • roczne projekty badawcze
  • Szansa na osobisty rozwój
  • tutoring akademicki dla każdego ucznia
  • przyjazna atmosfera
  • warsztaty psychologiczne
  • opieka duchowa
  • O nas

    • Collegium ALO – ścisła współpraca z ALO Pryzmat z Pruszkowa, ALO Nurt z Wrocławia i LO In Altum z Katowic
    • sieć 30 placówek w całej Polsce
    • wysoki poziom edukacyjny
    • wykwalifikowana kadra
    • dress code
    • domowa, przyjazna atmosfera
    • wartościowe środowisko rówieśnicze
    • rozwój kompetencji społecznych uczniów

    Rekrutacja

    Kryteria przyjęcia:

    • zachowanie przynajmniej dobre
    • średnia ocen minimum 4.0
    • rozmowa indywidualna z kandydatem i z rodzicami
    • egzamin wewnętrzny (opłata 300 zł)

    czesne: 1350 zł

    Biuro rekrutacji: 882 574 630, 662 501 529

    Nauka - Liceum Akademickie

    WYKWALIFIKOWANA KADRA

    • nauczyciele, którzy są przewodnikami i mentorami dla uczniów
    • bliska współpraca z uczniem budowana na wzajemnym szacunku i zaufaniu

    ELASTYCZNY SYSTEM ROZSZERZEŃ:

    • język angielski: od I semestru klasy 1 (rozszerzenie obowiązkowe dla wszystkich uczniów)
    • wybór przedmiotu wiodącego od II semestru klasy I (matematyka, biologia, historia lub język polski)
    • wybór przedmiotu rozszerzonego od 1 semestru klasy II

    PUNKTOWY SYSTEM OCENIANIA Z PRZEDMIOTÓW ROZSZERZONYCH

    • punkty za pracę w semestrze oraz za końcowy egzamin
    • system akademicki zakładający dojrzałość ucznia
    • budowanie wewnętrznej motywacji do systematycznej nauki

    SESJA EGZAMINACYJNA PO KAŻDYM SEMESTRZE NAUKI

    • egzamin pisemny i ustny z każdego przedmiotu rozszerzonego
    • przygotowanie uczniów do regularnego zaliczania większych porcji materiału (synteza poszczególnych tematów z danego przedmiotu)
    • systematyczne przygotowanie do egzaminu maturalnego (egzaminy składają się z zadań maturalnych) oraz oswajanie ze stresem egzaminacyjnym)

    PLAN PRZYGOTOWAŃ DO MATURY

    • harmonogram przygotowań rozłożony na cały rok szkolny
    • dodatkowe jednostki lekcyjne z przedmiotów maturalnych w ostatniej klasie
    • maratony naukowe w wybrane soboty

    ROCZNE PROJEKTY BADAWCZE

    • nauka metody badawczej: stawiania hipotezy, zbierania danych, zaplanowania i przeprowadzania badań, opracowania wyników i wyciągania wniosków
    • projekty indywidualne w klasie I; projekty grupowe w klasach starszych
    • praca pod kierunkiem opiekuna projektu, rozłożona na pięć etapów

    WARSZTATY AKADEMICKIE

    • Zajęcia ze sztuką – godzina dla kultury (malarstwo, rzeźba, architektura)
    • Science – godzina dla nauk przyrodniczych (fizyka, chemia, informatyka i wszelkie połączenia między nimi)
    • Psychologia i zarządzanie – jak zarządzać projektami i własnym stresem w pracy zespołowej

    DOROCZNA KONFERENCJA NAUKOWA

    • konferencja organizowana przez uczniów kl. III
    • temat przewodni wybierany na początku każdego roku szkolnego
    • prezentacja wyników rocznych projektów badawczych z zakresu tematu konferencji

     

    AKADEMICKIE CZWARTKI

    • comiesięczne otwarte spotkania z zaproszonym gościem na akademickim poziomie
    • panele, dyskusje, debaty z udziałem uczniów
    • spotkania w rocznym cyklu tematycznym

    KLUB DEBAT STERNIKA

    • nauka argumentacji na akademickim poziomie, budowanie umiejętności kulturalnego prowadzenia merytorycznych dyskusji,
    • ćwiczenie się w krytycznym myśleniu
    • oswajanie z sytuacją wystąpień publicznych

    MODUŁ KSZTAŁCENIA KLASYCZNEGO

    Obowiązkowy moduł kształcenia klasycznego.
    Pragniemy, aby nasi uczniowie byli osobami dojrzałymi i wewnętrznie spójnymi. Dlatego powinni być świadomi swoich korzeni oraz złożoności świata, w którym przychodzi im funkcjonować, a także sprawnie odnajdować się w jego meandrach.

    Dlatego zabierzemy naszych uczniów w podróż do korzeni naszej cywilizacji, zbudowanej na greckiej filozofii, rzymskim prawie i wartościach chrześcijańskich. Zachęcimy do poszukiwania i zgłębiania fundamentalnych wartości, takich jak Prawda, Dobro i Piękno. Dostarczymy wiedzy z zakresu logicznego i krytycznego myślenia oraz ochrony przed wszechobecną w dzisiejszej kulturze manipulacją.

    AKADEMICKI CHARAKTER LICEUM

    Akademicki charakter Liceum i Rada Naukowa 
    Akademicki charakter Liceum sprawia, że jest ono przeznaczone dla uczniów, którzy mają wolę i predyspozycje do kontynuowaniu nauki w najlepszych szkołach wyższych w kraju i za granicą. Celem naszego Liceum jest zatem między innymi jak najlepsze przygotowanie do matury oraz umożliwienie uczniom dostępu do wymarzonych kierunków studiów. Jednocześnie, aby wzmacniać akademickie aspiracje uczniów i pomóc im w trafnym wyborze kierunku studiów, chcemy już w czasie nauki w szkole średniej zapoznać ich z akademickimi metodami pracy i weryfikacji wiedzy, umożliwić żywy kontakt z wybitnymi naukowcami i nauczycielami akademickimi, a także dać możliwość bezpośredniego poznania polskich i zagranicznych uczelni akademickich.

    Przy Liceum powołana zostałą Rada Naukowa, w której zasiadają osoby posiadające stopnie lub tytuły naukowe w ramach szerokiego spektrum dziedzin i dyscyplin naukowych. Celem Rady jest między innymi ustalanie i zatwierdzanie rocznego programu wykładów akademickich realizowanych w naszym Liceum, koordynowanie współpracy z uczelniami wyższymi oraz wsparcie przy realizacji projektów badawczych realizowanych przez licealistów.

    Rozwój - Więcej Niż Nauka

    TUTORING

    • Tutor jako szczególne wsparcie dla każdego ucznia
    • Spotkania z uczniem 1:1 minimum raz w miesiącu
    • Praca nad kluczowymi obszarami osobistego rozwoju – wybór jednej z 12 ścieżek rozwoju

    WYCIECZKI INTEGRACYJNE

    • trzydniowy wyjazd z wychowawcami klasy na początku września w każdym roku szkolnym (wyjazd w teren: góry, parki krajobrazowe, jeziora)
    • okazja do zadbania o relacje wewnątrzklasowe
    • dodatkowy całodniowy wyjazd w połowie roku szkolnego

    WYJAZDY NAUKOWE

    • trzydniowe wyjazdy z nauczycielami przedmiotów rozszerzonych w czerwcu w każdym roku szkolnym (wyjazd do wybranego miasta w Polsce)
    • zajęcia na uczelniach wyższych, w placówkach naukowych lub kulturalnooświatowych
    • rozwijanie naukowych pasji, pokazywanie możliwych perspektyw i ścieżek kariery

     

     

    SAMORZĄD SZKOLNY

    • coroczne wybory przedstawicieli klas oraz przewodniczącego samorządu szkolnego
    • comiesięczne spotkania z dyrekcją szkoły
    • oddolne inicjatywy, realny wpływ na życie szkoły

    CZERWCOWY PIKNIK INTEGRACYJNY

    • piknik dla uczniów i nowoprzyjętych kandydatów do LO
    • impreza organizowana przez uczniów
    • okazja do zebrania funduszy na wsparcie wycieczek

    DOŁĄCZ DO NAS

    Współpraca

    Współpracujemy z ALO PRYZMAT w Pruszkowie, ALO NURT we Wrocławiu i ALO IN ALTUM w Katowicach.

    Dobrze jest mieć dobrych przyjaciół 🙂
    Dziękujemy!